Makaleler

Spor Yapmanın Fiziksel ve Zihinsel Faydaları

Spor yapmanın fiziki olduğu kadar zihinsel faydaları vardır. Düzenli olarak spor yapan insanlarda şeker hastalığı, kolestrol ve kalp hastalıkları riski önemli ölçüde azaldığı gibi, yaşlanma ve bunama riski de azalma gösterecektir. Spor, vücudun direncini de arttırdığı gibi, yağ yakımını da hızlandırır.

Spor yapmanın en önemli faydaları

Beyne sürekli olarak oksijen gönderildiği için; düşünme hızı artar ve hafıza sorunları önemli ölçüde azalır.
• Kalp ve damar hastalıklarının oluşmasını ya da gelişmesini büyük ölçüde engeller.
• Kalbin daha verimli kan pompalamasını sağlar, pıhtılaşmayı hızlandırır, kandaki yoğunlaşmayı azaltır.
• Özellikle kadınlarda görülen ve kemik erimesi olarak bilinen hastalığın önüne geçer.
• Spor yapmak iştahı düzenler, aşırı kiloların oluşmasının önüne geçer ve vücuttaki yağ oranını azaltarak kas oranını arttırır.
• Sporun faydaları arasında stresin azalması ve verimli düşüncenin artması gibi değişiklikler de vardır.
• Düzenli olarak spor yapmak, özgüveni arttırır. Özellikle takım sporları sosyallik kazandırdığı gibi iletişimi güçlendirir.
• Uyku düzenini de sağlayan spor, verimli ve rahat uyumayı sağlar.
• Sigara ve alkol bağımlılıklarını azaltır ve sağlık açısından önemli bir katkı sağlar.
• Spor yapmak, vücudun dik durma kabiliyetini geliştirir ve dayanıklılığı arttırır. Düzenli beslenme ile birleştiğinde kemik gelişimine önemli katkıda bulunur.
• Düzenli olarak spor yapan insanların, kalp krizi sonrası hayatta kalma başarısı, spor yapmayanlara oranla çok daha fazladır.

Yaşam standartlarını arttırmak ve sağlıklı olmak için düzenli spor yapmak şart. Günde yarım saat düzenli olarak koşmak bile fiziksel dayanıklılığı arttıracağı gibi birçok hastalıktan korunmayı sağlar. Bir süre düzenli spor yaptıktan sonra sporu bıraksanız bile vücut yağ yakmaya devam eder. Eğer sporunuzu düzenli olarak yapmıyorsanız herhangi bir sonuç elde edemeyeceğinizi unutmayın.

Bağımsız Yaşam Derneği

Bağımsız Yaşam Derneği

Yorum Yok

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir